Cvičení s Jaroslavem Wojnarem * Projekt Podané ruce II. * Zooterapie Euroklíč
Banner
Rubriky Knižní novinky Metoda France Guillain - Žijte vyrovnaně

Metoda France Guillain - Žijte vyrovnaně

Metoda France Guillain - Žijte vyrovnaně

France Guillain

Metoda France Guilain, matky pěti dětí, úspěšné francouzské spisovatelky, autorky více než šedesáti knih, jež proslula plavbou na plachetnici kolem světa, která žila v USA, Mexiku, Číně, na Filípínách i na Galapágách, si dává za cíl, abychom jedli každé jídlo s chutí a radostí, a přesto si udrželi pěknou postavu a dobrou kondici.

Když se France Guilain plavila dvacet let na plachetnici kolem světa, mohla se na vlastní oči přesvědčit, jak v poslední době v Polynésii, Číně, Filipínách, Africe, Španělsku, ale i v dalších zemích lidé tloustnou, zdravotně strádají, jsou apatičtí a ztrácejí bystrého ducha, když s oblibou jedí produkty, ve zvýšené míře obsahující cukr, mouku, průmyslově zpracovaného oleje, nebo holdují konzumaci nejrůznějších mléčných výrobků. Rýži, ryby a zeleninu nahradila hotová mražená jídla, sendviče, čokoládové bonbony a zmrzlina. Ona sama vyzkoušela mnoho různých výživových směrů, které se někdy i samy vylučují. Zaujalo ji, jak to dělají ti, kteří se ve zdraví a skvělé kondici dožívají vysokého věku a ještě se zpravidla věnuji práci nebo nějakému koníčku. Přišla na to, že jedí vše, co je přirozené, jednoduché a tradiční - zelenina, ovoce, ale také kořínky, nebo v menší míře maso a často pobývají na čerstvém vzduchu.
Doporučuje proto vyhýbat se baleným, mraženým či jinak konzervovaným potravinám a kupovat čerstvé sezonní produkty a složitá jídla ponechat spíš na sváteční rodinné dny. Můžeme se naučit respektovat nervové buňky, které jsou nejen v mozku, ale v celém těle včetně trávicího ústrojí a kultivovat touhu po jídle, místo okamžité potřeby mít ihned to, na co máme právě chuť.

Co si tedy naložit na talíř? Kolikrát denně máme jíst a jak rozpoznat signály nasycení? Syrová, nebo vařená strava? Jak vypadá jídlo z pěti složek a jak ovocný supermix?  Na tyto i další otázky, např. proč máme sklon k přejídání, jak jíst v průběhu dne atd. odpovídá s jasnými argumenty, podloženými lékařskými výzkumy. Zmiňuje jednotlivé druhy jídel, jejich plusy i skrytá nebezpečí, věnuje se správnému uchovávání potravin, vyjadřuje se k půstu, očistné kúře i dietám.

Další část zajímavé a přínosné publikace je věnována derivační koupeli, dále čistícím a regenerujícím účinkům jílu, potřebě vitamínu D ze slunečního záření a jeho vlivu na zdraví i psychiku. Čtenář se dozví o sezónně podmíněných depresích, které lze léčit terapií světlem a mnoho dalších poznatků o účincích slunečního i umělého světla. Autorka doporučuje pravidelné tělesné cvičení, doplňující především práci sedavého charakteru: „Když jsi pracoval jednu hodinu hlavou, pracuj také jednu hodinu svým tělem!“ Minimum, co pro sebe můžeme udělat, je chodit denně alespoň třicet minut rychlou chůzí.  

Kniha celkově vyznívá pozitivně a vzbuzuje chuť zlepšit dosavadní návyky a mít tak radost z nového přívalu energie, dobré nálady a ze života vůbec. Je v ní mnoho osobních zkušeností, konkrétních příkladů i příhod a užitečné poznatky jsou uváděny příjemně přitažlivým způsobem.

Anag 2017, 256 s.

Dana Vondrášková
 
„Jsme obyčejní lidé jako vy, jen máme hendikep, se kterým náš život navenek vypadá odlišně, pro vás zdravé nezvykle. Pro kompenzaci máme různé pomůcky, ale v jádru se náš život od vašeho neliší. Radujeme se, sportujeme, bavíme se. Umíme i pracovat, i když si někteří zaměstnavatelé myslí, že s hendikepem jsme použitelní jen na ‚lepení obálek‘. Opravdu nemáme rádi, když nás druzí považují za chudáčky a litují nás.“

Pozvánka na besedu

Náhodné obrázky z naší Galerie

okolo-msk2011-108
rovna_prava_pro_vsec...
p1140648
v-dolina2011-07
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s jejich použitím.
Více informací o používání cookies se dozvíte v tomto článku.