Cvičení s Jaroslavem Wojnarem * Projekt Podané ruce II. * Zooterapie Euroklíč
Banner
Rubriky Knižní novinky Jezte, hýbejte se, spěte - Jak malá rozhodnutí vedou k velkým změnám

Jezte, hýbejte se, spěte - Jak malá rozhodnutí vedou k velkým změnám

Jezte, hýbejte se, spěte - Jak malá rozhodnutí vedou k velkým změnám

Tom Rath

Knihy Toma Ratha, výzkumníka a jednoho z nejoceňovanějších spisovatelů literatury faktu patří mezi nejžádanější. Dokáže totiž nabídnout jednoduchou a účinnou alternativu, jak si pouhou změnou nezdravých návyků zlepšit zdraví, psychickou vyrovnanost a celkovou kvalitu života.

Vychází jednak ze své dvacetileté osobní zkušenosti s vážným genetickým onemocněním, jednak z vědeckých výzkumů, zaměřených na to, jak strava, přiměřený pohyb a klidný spánek posiluje zdraví. V nové knize, která vzbudila vlnu pozitivních ohlasů, poskytuje cenné rady, jak se díky malým rozhodnutím dostat k velkým změnám. Vyváženým vztahem mezi jídlem, pohybem a spánkem, jak potvrzují nové výzkumné práce, nejlépe prospějeme svému zdraví. Například vhodná skladba stravy spolu se zvýšenou aktivitou během dne navodí zdravý spánek a dodá energii do dalšího dne. Tento vzájemně se podporující proces vede k mnohem lepší kvalitě života, neboť poskytuje dostatek energie a duševní svěžesti, což se pak odráží i na lepších partnerských a rodinných vztazích, pracovním výkonu a celkové spokojenosti. „A toto všechno se začne dít, když se budete rozhodovat tak, jako by na tom závisel váš zítřek.“

V přehledně členěných kapitolách autor jednoduše vysvětluje, jak docílit postupného zlepšení zdraví a nabýt duševní rovnováhy. Zdánlivě jednoduché poznatky tak ve světle nových souvislostí vyznívají jako samozřejmost a díky tomu jde mnohem lépe správně volit například v otázce životosprávy. Čtenář se dozví, že ani bio neznamená nutně zdravé, jak se vyhnout „kocovině“ z tučného jídla a mít větší požitek z menších porcí, nebo které potraviny a koření mají protinádorový potenciál – jedná se především o zeleninu, zejména brokolici. Milovníky kávy a čaje zaujmou zajímavé výsledky vědeckých studií o jejich pozitivních účincích.

Důležitým prvkem ovlivňujícím duševní a tělesnou pohodu je zdravý spánek, který, aniž si toho jsme často vědomi, si sami narušujeme špatnými návyky, nezřídka vedoucí k obezitě, navozující únavu během dne. Výsledky studie z Univerzity Johnse Hopkinse v Baltimoru potvrzují že „u lidí s nadváhou zlepšuje dieta a pohyb kvalitu spánku. Ke kvalitnějšímu spánku vedl zejména úbytek břišního tuku.“ Stačí k tomu málo – hodinu u televize nahradit hodinou spánku, což za rok může vést ke snížení váhy o sedm kilogramů. Místo prášků na spaní může pravidelný pohyb a cvičení spolehlivě pomoci.

Kniha je přehledně členěna do kratších kapitol, ukončenými třemi souhrnnými a motivujícími pokyny. V dodatku se nabízí aplikace Welbe, kterou je možno si stáhnout do chytrého telefonu.  Názorná 30denní výzva, jakým způsobem lze každý den po dni zlepšovat svoje návyky, abychom se cítili plni energie a zlepšili své zdraví, přijde vhod každému, kdo se bude chtít do pozitivní změny pustit. Závěr je věnován podrobným poznámkám ke všem kapitolám.

Anag 2017, 216 s.

Dana Vondrášková
 
„Jsme obyčejní lidé jako vy, jen máme hendikep, se kterým náš život navenek vypadá odlišně, pro vás zdravé nezvykle. Pro kompenzaci máme různé pomůcky, ale v jádru se náš život od vašeho neliší. Radujeme se, sportujeme, bavíme se. Umíme i pracovat, i když si někteří zaměstnavatelé myslí, že s hendikepem jsme použitelní jen na ‚lepení obálek‘. Opravdu nemáme rádi, když nás druzí považují za chudáčky a litují nás.“

Pozvánka na besedu

Náhodné obrázky z naší Galerie

v-dolina2011-08
p1140645
PA062159
24
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s jejich použitím.
Více informací o používání cookies se dozvíte v tomto článku.